Administrea

NEM It-solutions løser den daglige it drift

Ejendomsadministration, boligudlejning og ejendomsdrift kræver IT i den tunge klasse

Administreas ejendomsadministration er både til private ejendomsinvistorer, investeringsselskaber, andelsboligforeninger og ejerforeninger. Her er tale om et mellemstort ejendomsadministrationsselskab, der tilbyder alle typer af ejendomsadministration.

Det kræver i sagens natur en del administration og mange forskellige IT løsninger for at kunne håndtere det hele. I driften hos Administreas hovedsæde i Herlev har man i alt 20 medarbejdere, hvor stort set alle har adgang til den forholdsvist komplekse IT løsning, der skal bruges for at kunne håndtere de mange opgaver Administrea har for kunderne.

Som at have sin egen IT afdeling

Administrea havde tidligere egen IT afdeling og inhouse-server, men der var ofte problemer med driften: ”Det skyldes blandt andet at vi på det tidspunkt havde mange forskellige systemer. Ét til økonomi, et andet til administration og et helt tredje til telefonsystemet” forklarer direktør hos Administrea ApS Gitte Krigbaum og fortsætter: ”Nu har vi ét system og én driftaftale, så vi altid ved at systemet virker. Vi skal kun ringe ét sted, uanset, hvilke spørgsmål vi har til IT driften”.

”I praksis føles det som at have sin egen IT-afdeling. De behøver ikke være fysisk hos os. Det er lige så let at ringe og så bliver alle henvendelser klares med det samme. De reagerer hurtigt og laver de ændringer vi har brug for” forklarer Gitte Krigbaum.

Administrea valgte en løsning, hvor de flyttede al hosting til NEM It-solutions i form af en virtuel server og en aftale om drift, herunder også backup.

Smertefrit samarbejde

”Vi valgte NEM It-solutions da det føltes rigtigt efter besøg og tilbud fra flere leverandører. De var hurtige til at få vores drift op at køre og det var dem, der opdagede en fejl på vores server og sørgede for den nødvendige backup, så intet gik tabt. De er tydeligt meget professionelle og vi havde derfor ingen problemer med at lade dem overtage hele vores IT-drift” forklarer Gitte Krigbaum.

Administrea har en aftale, hvor IT udstyret bliver overvåget 24 timer i døgnet og man er derfor på forkant med eventuelle fejl. Alle medarbejdere kan ringe til NEM It-solutions, hvis de har problemer med noget som helst i IT driften. Man kan lidt populært sige at de har ”den fulde pakke”.

”I praksis har samarbejdet med NEM It-solutions været meget smertefrit, da de altid er hurtigt til at reagere, hvis der opstår et problem og til at tage vare når vi ringer. Ofte opdager de at der er et potentielt problem med driften inden vi gør det og får det løst inden ”katastrofen” indtræffer. Der er en stor tryghed i at vide at der altid er nogen til at tage sig af eventuelle problemer. Samtidig er det rart at vide at driften altid er overvåget, hvis der er noget, der hænger i en tynd tråd. NEM It-solutions er meget serviceorienterede, stabile og kan scalere vores system hurtigt efter vores skiftende behov” forklarer Gitte Krigbaum.

Det handler om tryghed

Administrea har en løsning, hvor NEM It-solutions teknikere via telefon og fjern opkobling (remote support) kan supportere og rette fejl uden at det nødvendigvis betyder et besøg af en tekniker. Målet er at kunne hjælpe kunden så hurtigt som overhovedet muligt – og med en NEM It-solutions it-overvågningsaftale har virksomheden prioriteret adgang til eksperthjælp.

Da ingen virksomheder er ens har Administrea en aftale om drift og service hos NEM It-solutions, der er skræddersyet til netop dem. Så de har den support, service og IT-løsning de har brug for og er dækket 100 procent ind. Og omvendt ikke en aftale, der er overkill til at dække deres IT-behov.